S’han localitzat dos possibles vehicles sospitosos de cometre els robatoris i estan denunciats.
Durant lany 2020 i principis del 2021 el Departament de Transició Ecològica de lAjuntament dAlcoi ha detectat que alguns contenidors doli havien sigut trencats i shavia buidat el seu contingut. Han fet un seguiment i investigacions al voltant daquests robaments i sha advertit a la policia que estigueren atents als possibles robatoris. Així mateix sha parlat amb lempresa que gestiona la recollida de loli per comprovar que realment estaven ocorrent aquests robatoris.
El passat mes de gener, el departament ja va detectar un abocament denvasos que havien contingut oli i el contenidor de dintre dels contenidors doli, en la senda que va del barri del Viaducte al Rebolcat, prop de la carretera el Rebolcat. I també, a principis del mes de març ens varen notificar de la presència dun abocament denvasos en lentrada al Mas de la Serreta. Quan es va analitzar el mateix, es van adonar que es tractava denvasos que havien contingut oli i per tant eren envasos furtats dels contenidors i shavia transvasat loli en aquest punt, on els havien llançat.
Aquest abocament va ser netejat per lajuntament a través de lempresa FCC durant la passada setmana. Es demana la collaboració ciutadana per denunciar qualsevol abocament que detecten, així com si observen cap vehicle sospitós de fer els mateixos.
El Departament té localitzats dos possibles vehicles sospitosos de cometre aquests robatoris i han estat denunciats al Seprona, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició ecològica i avisats a la Policia Local per tal de poder capturar-los amb les proves suficients. També han avisat a les poblacions veïnes, ja que han detectat que aquests vehicles poden estar fent el mateix a Cocentaina i Muro.
«Volem que la ciutadania dAlcoi estiga ben segura que el govern fa tot el que pot per acabar en aquests abocaments illegals, tal com sha actuat a Serelles i en la zona del «Clérigo», denunciant, netejant i posant totes les barreres i impediments possibles per evitar que es tornen a produir aquests abocadors. Des dací volem agrair a la ciutadania la informació que ens proporcionen sobre els abocadors, així com als companys dels diferents grups polítics que conformen el plenari de lajuntament. En nombroses ocasions hem dit que és molt difícil controlar aquests abocadors, però a poc a poc i entre totes i tots estem treballant per evitar i acabar amb els mateixos», ha indicat el regidor de Transició Ecològica, Jordi Silvestre.


